دشت مشوش

دشت مشوش

بیا تا حال یکدیگر بدانیم مراد هم بجوییم ار توانیم که می‌بینم که این دشت مشوش چراگاهی ندارد خرم و خوش
دشت مشوش

دشت مشوش

بیا تا حال یکدیگر بدانیم مراد هم بجوییم ار توانیم که می‌بینم که این دشت مشوش چراگاهی ندارد خرم و خوش

قصد من از حیات، تماشای چشم توست


شعر از همه برای همه - قصد من از حیات، تماشای چشم توست ای جان فدای چشم تو،  با قصد جان بیا - فاضل نظری - خط : خانم نورا نبی پور | Facebook

ای رفته کم‌کم از دل و جان، ناگهان بیا

مثل خدا به یاد ستمدیدگان بیا
قصد من از حیات، تماشای چشم توست
ای جان فدای چشم تو؛ با قصد جان بیا

چشم حسود کور، سخن با کسی مگو
از من نشان بپرس ولی بی نشان بیا

ایمان خلق و صبر مرا امتحان مکن
بی آنکه دلبری کنی از این و آن بیا

قلب مرا هنوز به یغما نبرده‌ای
ای راهزن دوباره به این کاروان بیا


"فاضل نظری"

بختی دارم چو چشم خسرو همه خواب

آکادمی خوشنویسی محمدتقی جباری on Instagram: “بختی دارم چو چشم خسرو همه خواب.  چشمی دارم چو لعل شیرین همه اب. جسمی دارم چو جان مجنون همه درد. جانی دارم چو  زلف لیلی

بختی دارم چو چشم خسرو همه خواب

چشمی دارم چو لعل شیرین همه آب


جسمی دارم چو جان مجنون همه درد

جانی دارم چو زلف لیلی همه تاب

"خاقانی"

دلتنگی

در روزهای قرنطینه چای ایرانی بنوشید؛ با خیال راحت - گلونی

گاهی

چقدر

دلت برای 

یک خیال راحت

تنگ می شود...

"عادل دانتیسم"

به تنگ همچو شرر از بقای خویشتنم

همیشه خانه خرابِ هوای خویشتنم

به تنگ همچو شرر از بقای خویشتنم

تمام چشم ز شوق فنای خویشتنم


ره گریز نبسته است هیچ کس بر من

اسیر بند گران وفای خویشتنم


به بی نیازی من ناز می کند همت

توانگر از دل بی مدعای خویشتنم


ز دستگیری مردم بریده ام پیوند

امیدوار به دست دعای خویشتنم


به پاره دل خود می کنم چو غنچه مدار

رهین منت برگ و نوای خویشتنم


چرا ز غیر شکایت کنم، که همچو حباب

همیشه خانه خراب هوای خویشتنم


سفینه در عرق شرم من توان انداخت

ز بس که منفعل از کرده‌های خویشتنم


ز بند خصم به تدبیر می توان جستن

مرا چه چاره که زنجیر پای خویشتنم


گرفت تاج زر از آفتاب شبنم و من

همان ز پستی طالع به جای خویشتنم


به جای خویش نبودم چو جابجا بودم

کنون که در همه جایم به جای خویشتنم


به اعتبار جهان نیست قدر من صائب

عزیز مصر وجود از نوای خویشتنم

"صائب تبریزی"

هزار جهد بکردم که یار من باشی

نا گفته ها - سه بوسه کز دو لبت کرده ای وظیفه من
                                

                                
                                
                            </div>
                            <div class=