دشت مشوش

دشت مشوش

بیا تا حال یکدیگر بدانیم مراد هم بجوییم ار توانیم که می‌بینم که این دشت مشوش چراگاهی ندارد خرم و خوش
دشت مشوش

دشت مشوش

بیا تا حال یکدیگر بدانیم مراد هم بجوییم ار توانیم که می‌بینم که این دشت مشوش چراگاهی ندارد خرم و خوش

مرزهای شرقی دلم کجاست ؟

Image result for ‫مرزهای مبهم خیال‬‎

در میان آفتاب و دل

مرز مشترک کجاست ؟

چشم های من

میزبان نقشه هاست:

نقشه ها و مرز های روبه رو

مرز های درد ، آرزو

مرزهای مبهم خیال

مرز های ممکن و محال

 

نقشه های فاصله ، مرزهای خاکی و غریب

بین آفتاب و دل کشیده اند

مرزهای شرقی دلم کجاست ؟

چشم های من

میزبان نقشه هاست

کوه ها

روی نقشه سر به اوج می زنند

رود ها

روی نقشه موج می زنند

مرزهای بین آفتاب و دل

ناگهان خراب می شوند

 "قیصر امین پور"

در این جا هیچ کس غیر از خدا نیست

Image result for ‫در این جا هیچ کس غیر از خدا نیست‬‎
در این خانه که بویی از ریا نیست
تمام زینتش جز بوریا نیست

اگرچه وسعتش چون آسمان است
برای دشمنیّ و کینه جا نیست

همیشه بوی خوب عشق دارد
دمی از عطر شب بوها جدا نیست

به دنبال کسی این جا نگردید
در این جا هیچ کس غیر از خدا نیست

دلی دارم، دلی عاشق تر از پیش
که در دستش همیشه مهربانی ست!

شهاب گودرزى

پاییز: نام ِ دیگر ِ «من دوست دارمت»

Image result for ‫پاییز لفظ دیگر من دوست دارمت‬‎
پاییز آمده ست که خود را ببارمت!
پاییز: نام ِ دیگر ِ «من دوست دارمت»

بر باد می دهم همه ی بود ِ خویش را
یعنی تو را به دست خودت می سپارمت!

باران بشو، ببار به کاغذ، سخن بگو...
وقتی که در میان خودم می فشارمت

پایان تو رسیده گل ِ کاغذی ِ من
حتی اگر که خاک شوم تا بکارمت

اصرار می کنی که مرا زودتر بگو
گاهی چنان سریع که جا می گذارمت!

پاییز من، عزیز ِ غم انگیز ِ برگریز!
یک روز می رسم... و تو را می بهارمت!!!

"سید مهدی موسوی"

تنهایی من چون نگاهت بیکران است....

Image result for ‫تنهایی من چون نگاهت بیکران است‬‎
زیبا! نگاهم کن، نگاه تو امان است
خورشید چشمانت مرا هم سایبان است

ای عصمتِ خلوت نشینِ باستانی!
آغاز تو، آغاز تکوینِ جهان است

زیبا! ببین من خانه ای دارم پر از مِهر
فرشم زمین و سقفِ خانه آسمان است

می آیی از آن دورها تا خانه ی من؟
تا خانه ای که بی تو همرنگِ خزان است؟!

اینک ببین در جست وجویِ ردّ پایت
ایلِ نگاهم کاروان در کاروان است

زیبایِ من، همزاد! ای عشقِ همیشه
تنهایی من چون نگاهت بیکران است....

دکتریدالله گودرزی

شوق دیدار

Image result for ‫خداوندا‬‎

مرا جز مردن

و آرمیدن

شوقی نیست

و اگر چند روزی

در خانه ی ویران

لنگ کرده ام

از برای توست

و تو آن را می دانی

و مرا صبر زیستن

و توان زندگی بخشیده ای


"بیژن جلالی"