دشت مشوش

دشت مشوش

بیا تا حال یکدیگر بدانیم مراد هم بجوییم ار توانیم که می‌بینم که این دشت مشوش چراگاهی ندارد خرم و خوش
دشت مشوش

دشت مشوش

بیا تا حال یکدیگر بدانیم مراد هم بجوییم ار توانیم که می‌بینم که این دشت مشوش چراگاهی ندارد خرم و خوش

خانه ی عشق...!


بیا با هم خانه ای بسازیم

بی هیچ دری به بیرون

تنها دریچه ای کافی ست

تا به خیابان نگاه کنیم و بخندیم

به این زندانی های سرگردان

"شهاب مقربین"

دوری...

Image result for ‫دوری‬‎

مرا به باغ و بهاران چه کار ، دور از تو ؟
مرا چه کار به باغ و بهار ، دور از تو ؟

بهار آمده اما نه سوی من که نسیم
زند به خرمن عمرم شرار ، دور از تو

به سرو و گل نگراید دل شکسته‌ی من
که سر به سینه زند سوگوار ، دور از تو

هم از بهار مگر عشق ، عذر من خواهد
اگر ز گل شده‌ام شرمسار ، دور از تو

به غنچه ماند و لاله ، بهار خاطر من
شکفته تنگ‌دل و داغدار ، دور از تو

نسیمی از نفست سوی من فرست که باز
گرفته آینه‌ام را غبار ، دور از تو

گلم خزان‌زده آید به دیدگان که بهار
خزانی آمده در این دیار ، دور از تو

دلم گرفت ، اگر نیستی برم باری
کجاست جام می خوش‌گوار ، دور از تو ؟

چه جای صحبت سال و مه و بهار و خزان ؟
که دل گرفته‌ام از روزگار ، دور از تو

حسین منزوی

ناشناس...

می گردم در خاطره ها
جایی در آن ها نداری
در دایره المعارف ها جستجو می کنم
عکسی از تو در آن ها نیست
در واژه نامه ها نگاه می کنم
نامی از تو نیست
نگاهی به خود می کنم
تورا می بینم
جز من جایی برایت نمانده ، می بینی ؟

عزیز نسین

چشم در راهِ بهار...

چشم در راه کسی هستم
کوله بارش بر دوش 
آفتابش در دست
خنده بر لب ، گل به دامن ، پیروز
کوله بارش سرشار از عشق ، امید
آفتابش نوروز
باسلامش ، شادی
در کلامش ، لبخند
از نقس هایش گُل می بارد
با قدم هایش گُل می کارد

مهربان ، زیبا ، دوست
روح هستی با اوست 

قصه ساده ست ، معما مشمار 
چشم در راه بهارم آری 
چشم در راهِ بهار

فریدون مشیری


Image result for ‫چشم براه‬‎

تو را ببینم، چه‌قدر کار دارم

تو را ببینم؛

می‌بوسم

نوازشت می‌کنم


برایِ تو خواب تعریف می‌کنم

 

تو را ببینم،

بغل می‌کنم

تمامِ رویاهایَ‌م را می‌بینم

وَ به تمامِ آرزوهایَ‌م

می‌رسم

 

تو را ببینم

خوب می‌شوم، آقا می‌شوم

به تو سلام می‌دهم

نماز می‌خوانم

 

وَ تو را شکر می‌کنم

 

تو را ببینم خیلی دوستت دارم

آخ!

تو را ببینم،

چه‌قدر کار دارم

 

افشین صالحی