دشت مشوش

دشت مشوش

بیا تا حال یکدیگر بدانیم مراد هم بجوییم ار توانیم که می‌بینم که این دشت مشوش چراگاهی ندارد خرم و خوش
دشت مشوش

دشت مشوش

بیا تا حال یکدیگر بدانیم مراد هم بجوییم ار توانیم که می‌بینم که این دشت مشوش چراگاهی ندارد خرم و خوش

تا باد ز دنیای شما قسمتم این باد


Image result for ‫تا باد ز دنیای شما قسمتم این باد‬‎

من با غزلی قانعم و با غزلی شاد

تا باد ز دنیای شما قسمتم این باد


ویرانه نشینم من و بیت غزلم را

هرگز نفروشم به دو صد خانه ی آباد


من حسرت پرواز ندارم به دل ، آری

در من قفسی هست که می خواهدم آزاد


ای بال تخیل ببر آنجا غزلم را

کش مردم آزاده بگویند مریزاد


من شاعرم و روز و شبم فرق ندارد

آرام چه می جویی از این زاده ی اضداد؟


می خواهم از این پس همه از عشق بگویم

یک عمر عبث داد زدم بر سر بیداد


مگذار که دندان زده ی غم شود ای دوست

این سیب که ناچیده به دامان تو افتاد

"محمد علی بهمنی"

نظرات 1 + ارسال نظر
maryam یکشنبه 24 شهریور‌ماه سال 1398 ساعت 03:27 ب.ظ

*

سلام بر رنگِ اندوه
در چشمانت، .
سلام بر خورشیدی
که در دستانت طلوع می کند،

سلام بر گنجشکی
که بین لبهایت می خوانَد
سلام بر قلبی
که در دو پهلوی تو
جای گرفته است...!


#محمود_درویش ترجمه #یدالله_گودرزی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد