دشت مشوش

دشت مشوش

بیا تا حال یکدیگر بدانیم مراد هم بجوییم ار توانیم که می‌بینم که این دشت مشوش چراگاهی ندارد خرم و خوش
دشت مشوش

دشت مشوش

بیا تا حال یکدیگر بدانیم مراد هم بجوییم ار توانیم که می‌بینم که این دشت مشوش چراگاهی ندارد خرم و خوش

چشم مستت چه کند با من بیمار امشب


چشم مستت چه کند با من بیمار امشب 
این دل تنگ من و این تن تبدار امشب
آخر ای اشک دل سوخته ام را مددی 
که به جز ناله مرا نیست پرستار امشب
بیش از این مرغ سحر خون به دل ریش مکن 
که به کنج قفسم چون تو گرفتار امشب
سیل اشکم همه دفترچه ی ایام بشست  
نرود نقش تو از پرده ی پندار امشب
بودم امید چو آیی به سرم سایه مهر
آفتابی شود از سایه, پدیدار امشب
بسته شد هر در امید به هر جا که زدیم
چاره جویی کنم از خانه خمار امشب
محتسب خوش دل از آن است که یکباره زدند 
کوس رسوایی ما بر سر بازار امشب
                                                           رهی معیری 
پ.ن:برخی منابع سراینده شعر را استاد حسینعلی رفیعا ذکر کرده اند

نظرات 4 + ارسال نظر
حمید دوشنبه 17 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 08:36 ب.ظ

جلوه ها کردم و نشناخت مرا اهل دلی
منم آن سوسن وحشی که به ویرانه دمید
رهی معیری

مهدی یکشنبه 21 خرداد‌ماه سال 1396 ساعت 12:52 ب.ظ

جناب وزیری بسیار بسیار شعر زیبایی بود،فوق العاده زیبا بود.
درود برشعرای ما

سپاس از همراهی شما

مانی چهارشنبه 4 اسفند‌ماه سال 1400 ساعت 09:22 ق.ظ

با درود
مصرع دوم به جای "تن بیمار" "تن تب دار" صحیح میباشد

رضا سه‌شنبه 1 آذر‌ماه سال 1401 ساعت 11:32 ب.ظ

چند جا ذکر سده که این شعر از رهی معیری نیست و در اثار های چاپی ایشان نباموده ، شعر متعلق به استاد حسین‌علی رفیعا ست، ظاهرا

از لطف شما بسیار ممنونم
پس از بررسی اصلاح خواهد شد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد