دشت مشوش

دشت مشوش

بیا تا حال یکدیگر بدانیم مراد هم بجوییم ار توانیم که می‌بینم که این دشت مشوش چراگاهی ندارد خرم و خوش
دشت مشوش

دشت مشوش

بیا تا حال یکدیگر بدانیم مراد هم بجوییم ار توانیم که می‌بینم که این دشت مشوش چراگاهی ندارد خرم و خوش

من چرا دل به تو دادم که دلم می‌شکنی؟

‫قیمت و خرید پیکسل مدل شعر سعدی و من چرا دل به تو دادم که دلم میشکنی S12162‬‎

من چرا دل به تو دادم که دلم می‌شکنی

یا چه کردم که نگه باز به من می‌نکنی


دل و جانم به تو مشغول و نظر در چپ و راست

تا ندانند حریفان که تو منظور منی


دیگران چون بروند از نظر، از دل بروند

تو چنان در دل من رفته که جان در بدنی


تو همایی و من خستة بیچاره، گدای

پادشاهی کنم ار سایه به من برفکنی


بنده وارت به سلام آیم و خدمت بکنم

ور جوابم ندهی می‌رسدت کبر و منی


مرد راضیست که در پای تو افتد چون گوی

تا بدان ساعد سیمینش، به چوگان بزنی


مست بی خویشتن از خَمر، ظلوم است و جهول

مستی از عشق نکو باشد و بی خویشتنی


تو بدین نعت و صفت گر بخرامی در باغ

باغبان بیند و گوید که تو سرو چمنی


من بر از شاخ امیدت نتوانم خوردن

غالب الظن و یقینم که تو بیخم بکنی


خوان درویش به شیرینی و چربی بخورند

سعدیا چرب زبانی کن و شیرین سخنی

نظرات 2 + ارسال نظر
تراویس بیکل پنج‌شنبه 10 خرداد‌ماه سال 1403 ساعت 06:05 ب.ظ https://travisbickle4.blogsky.com/

بسیار زیبا

خیلی ممنونم

نرگس سه‌شنبه 2 مرداد‌ماه سال 1403 ساعت 12:27 ب.ظ

درود فراوان.
این شعر زیبا رو با صدای استاد مرحوم شجریان بزرگوار بشنوید و دوچندان از آن لذت ببرید.

https://nicmusic.net/%D8%AF%DB%8C%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86-%DA%86%D9%88%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%AF/

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد