دشت مشوش

دشت مشوش

بیا تا حال یکدیگر بدانیم مراد هم بجوییم ار توانیم که می‌بینم که این دشت مشوش چراگاهی ندارد خرم و خوش
دشت مشوش

دشت مشوش

بیا تا حال یکدیگر بدانیم مراد هم بجوییم ار توانیم که می‌بینم که این دشت مشوش چراگاهی ندارد خرم و خوش

قیل و قال مدرسه...

Image result for ‫در راه مدرسه‬‎

شد ماه مهر و باز هم آمد به خاطرم

آن مهرهای رفته به همراه سال ها

در خاطرم شکفت چو رویای کودکی

یاد حیاط مدرسه و قیل و قال ها


کیف و کتاب مدرسه،رقصند باز هم

با خاطرات کودکی ام،روی شانه ام

گویی هنوز سوت زنان توی کوچه ها

از خانه ام ،به سوی دبستان،روانه ام


پرتاب می کنم  به هوا،باز کیف را

می چرخد و دوباره در آغوش من فتد

نزدیک های مدرسه،آرام و با ادب

با شور و شوق،سر بسر  شانه ام نهد


یک لحظه با خیال،به همراه می کشم

آن کیف و آن کتاب و همان کفش و رخت را

با قلب کودکانه ام،احساس می کنم

از نو،غم"پریدن سار از درخت"* را


یاد آورم به تلخی و حسرت،هنوز هم

لبخند پر محبت آموزگاررا

با پنجه ی خیال کنون،جست و جو کنم

در برگهای خشک خزانی،بهار را


ای کاش،آن مدیر و معلم،هنوز هم

بودند و من هنوز،همان طفل خردسال

شد ماه مهر و در دلم از نو جوانه زد

این غنچه های آرزوی سرکش محال


پ.ن: به مناسبت نزدیک بودن بازگشایی مدارس این شعر قدیمی را که نمیدانم شاعر خوش ذوقش کیست یافتم و در اینجا به یادگار گذاشتم.

*اشاره به یکی از اشعار سهراب سپهری