دشت مشوش

دشت مشوش

بیا تا حال یکدیگر بدانیم مراد هم بجوییم ار توانیم که می‌بینم که این دشت مشوش چراگاهی ندارد خرم و خوش
دشت مشوش

دشت مشوش

بیا تا حال یکدیگر بدانیم مراد هم بجوییم ار توانیم که می‌بینم که این دشت مشوش چراگاهی ندارد خرم و خوش

زیبایی تو ، لنگری ست

Image result for ‫زیبایی تو لنگری ست‬‎
میان خورشیدهای همیشه ،
زیبایی تو ، لنگری ست ؛
خورشیدی که 
از سپیده دم همه ستارگان ،
بی نیازم می کند. 
نگاهت ،
شکست ستم گری ست ؛
نگاهی که عریانی روح مرا ،
از مهر ،
جامه ای کرد ؛
بدان سان که کنونم ،
شب بی روزن هرگز ،
چنان نماید که کنایتی طنز آلود بوده است ؛
و چشمانت با من گفتند 
که فردا 
روز دیگری ست .
آنک چشمانی که خمیرمایه مهر است
وینک مهر تو : 
نبردافزاری ،
تا با تقدیر خویش پنجه در پنجه کنم 
آفتاب را در فراسوهای افق پنداشته بودم ،
به جز عزیمت نابه هنگامم گریزی نبود ،
چنین انگاشته بودم.
آیدا فسخ عزیمت جاودانه بود
میان آفتاب های همیشه 
زیبایی تو 
لنگری ست
نگاهت 
شکست ستم گری ست
و چشمانت
با من گفتند 
که فردا 
روز دیگری ست

"احمد شاملو"

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد