دشت مشوش

دشت مشوش

بیا تا حال یکدیگر بدانیم مراد هم بجوییم ار توانیم که می‌بینم که این دشت مشوش چراگاهی ندارد خرم و خوش
دشت مشوش

دشت مشوش

بیا تا حال یکدیگر بدانیم مراد هم بجوییم ار توانیم که می‌بینم که این دشت مشوش چراگاهی ندارد خرم و خوش

کاش درختی می‌شدم

Image result for ‫کاش درختی می‌شدم‬‎
کاش درختی می‌شدم
یکه و تنها
در کشوری دوردست
که از کنار من
نه مردی می‌گذشت
و نه در سایه‌ی من زنی می‌خفت.
فقط بر شاخه‌های من
مرغکی چند می‌نشستند
و آواز می‌خواندند
و از سنگینی آن‌ها
شاخه‌های من خم می‌شد
و از رفتن آن‌ها
برگ‌های من می‌لرزید.
 
"بیژن جلالی"

آماده باش...

Related image

خاک

همه ی ما را

از یکدیگر

جدا خواهد کرد

پس از هم اکنون

چشمان خود را

به دیدن در خاک

عادت دهیم

و گوش های خود را

برای شنیدن در خاک

حاضر کنیم

و قلب های خود را

چون چشمه ای کنیم

که در خاک

خواهد جوشید


"بیژن جلالی"

درون من

Image result for ‫درون من‬‎

بدون شک

در درون من

دریایی هست

زیرا برخورد

موج های آن را

با سینه ی خود

حس می کنم

و صدای آن را

در گوش های خود

می شنوم

و گاه تن من

چون قایق فرسوده ای

در گردابهای آن

فرو می رود

و نگاه من

بر پهنه ی عظیم آن

گم می شود


"بیژن جلالی"