دشت مشوش

دشت مشوش

بیا تا حال یکدیگر بدانیم مراد هم بجوییم ار توانیم که می‌بینم که این دشت مشوش چراگاهی ندارد خرم و خوش
دشت مشوش

دشت مشوش

بیا تا حال یکدیگر بدانیم مراد هم بجوییم ار توانیم که می‌بینم که این دشت مشوش چراگاهی ندارد خرم و خوش

ماه و ماهی...

تو ماهی و من ماهیِ این برکه ی کاشی..
اندوه بزرگی ست زمانی که نباشی!
 
آه از نفس پاک تو و صبح نشابور
از چشم تو و حجره ی فیروزه تراشی..
 
پلکی بزن ای مخزن اسرار که هر بار
فیروزه و الماس به آفاق بپاشی!
 
ای باد سبک سار! مرا بگذر و بگذار!
هشدار! که آرامش ما را نخراشی..
 
هرگز به تو دستم نرسد ماه بلندم!
اندوه بزرگی ست چه باشی.. چه نباشی..

 

"علیرضا بدیع"

بی انصافی


انصاف نیست

دنیا آنقدر کوچک باشد
که آدم های تکراری را روزی هزار بار ببینی
و آنقدر بزرگ باشد
که نتوانی آن کس را که دلت می خواهد
حتی یک بار ببینی!

"بهومیل هرابال"

دور و نزدیک من!

دور و نزدیک من!


به درد خو نکرده ام هنوز


ساحلم را موج باران کن


دردم را می گیرد آرامش آبی ات


دور و نزدیک من!


صدف صدف آواز شو


دریا دریا


موج موج


غریبه نیستیم دیگر


نمی توانیم


نمی شویم


و من تکرار می شوم در خواب های تو


تو در خواب های من


صخره نیستیم


دور و نزدیک من!


"شیوا فرازمند"